A napirendet nagyon fontosnak találjuk, hiszen a gyermekek még nem ismerik az órát, de az események egymásutániságából tudják, hogy a nap mely szakánál tartanak épp. Ha minden napjuk ugyanúgy, ugyanabban a sorrendben telik, könnyen elfogadják és remekül adaptálják. Ezen keretek pedig biztonságot és stabilitást nyújtanak számukra.

8:00 – 8:30

Érkezés a bölcsődébe, átöltözés, kézmosás, WC, játék

8:00 – 9:00

Reggelizés

9:00 – 10:00

Szabad játék (jó idő esetén a kertben), foglalkozások

10: 00 – 10:30

Kézmosás, tízórai gyümölcs

10:30 – 11:30

Szabad játék (jó idő esetén a kertben), foglalkozások

11:40-12:10

Tisztálkodás, pelenka csere, ebéd

12:30-14:45

Mese, altatódal, csendes pihenő

14:45-15:15

Uzsonna, tisztálkodás

15:15 – 16:30

Szabad játék (jó idő esetén a kertben), foglalkozások

Heti tematika

 

„A játék ne játékos tanulás és fejlesztő játék legyen, hanem szabad játék. Tanulásra nincs szükség! A kisgyerek tanulásának egyetlen hatékony formája a spontán utánzás, akkor és azt utánoz, amikor és amihez kedve van.”
Vekerdy Tamás gondolata mentén a szabad játékot tartjuk a legfontosabbnak. Heti tematikával rendelkezünk, de ez csupán opcionális a gyermekek számára. A gondozók felkínálják a lehetőséget és ha van kedvük, becsatlakoznak.

 

Ének-zene

Hétfő

Kreatív kézműveskedés

Kedd

Mese, mondóka

Szerda

Torna, tánc

Csütörtök

Irka-firka

Péntek

Étkezés

Családi bölcsődénkben napi 4 étkezést biztosítunk: reggelit, tízórait (gyümölcs), ebédet és uzsonnát szolgálunk fel a gyermekeknek. Lehetőség van tej-, cukor-, tojás-, illetve lisztmentes ebéd igénylésére. Jelenleg a cukorbetegtől a tejérzékenyen át a gluténérzékenyig biztosítunk étkezést, mely ételek nagy részben nem térnek el a többi gyerek étkezésétől.

Az étlapon változtatni nem tudunk. Az EMMI rendeletnek megfelelő, dietetikus által összeállított menüket kínálunk, melyek a gyermekek fejlődésének, életkorának megfelelően kerültek kialakításra.

Beszoktatás

Bölcsődénkben mindenképp két hetet szánunk a beszoktatásra, hiszen ez alapozza meg a későbbi kapcsolatot a kisgyermekkel. 

Az első napokban kérjük, hogy a szülő is legyen jelen: meséljen minél többet gyermeke életéről, szokásairól, mit szeret és mit nem. Minél részletesebben megismerjük, annál gördülékenyebben mehet a beszoktatás. Csak az második héten, általában kedden próbálkozunk az altatással a családi bölcsődében. Amikor már a kisgyermek barátságos az ellátó személlyel, elfogad tőle ételt és játszanak már együtt, akkor tudja a szülő egyre hosszabb időre otthagyni.